Zwiększ wyniki dzięki Email Marketingu

Zwiększ swoją sprzedaż dzięki Email Marketingowi

Wraz z ekspansją globalnej sieci poczta elektroniczna stała się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu internetowego. Pomimo ograniczonego w założeniu mechanizmu poczta elektroniczna potrafi być skutecznym narzędziem marketingowym, znacznie zwiększając szansę na zainteresowanie oferowanym produktem/usługą.

Planując skuteczną kampanię e-mail marketingową, należy pamiętać, że nie można zaśmiecać ludziom skrzynki odbiorczej, czyli wysyłać spamu. Spam tylko w założeniach kieruje się zbliżonymi zasadami do marketingu i reklamy. Osoby odpowiedzialne za tę formę mailingu nie tracą czasu i pieniędzy na gruntowne zbadanie rynku czy poszczególnych grup docelowych. Zamiast tego zdobywają – nierzadko w nieetyczny, a nawet nielegalny sposób – bazę adresową i wysyłają hurtowo wiadomości, które przynoszą skutek odwrotny od zamierzonego. To właśnie spam doprowadził do zobojętnienia użytkowników na pojawiające się w skrzynce pocztowej wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia. Tym samym wartościowy e-mail marketing stał się dla specjalistów w tej dziedzinie prawdziwą sztuką. Jak bowiem przekonać zrażonych spamem internautów do otwarcia wiadomości? A nawet jeśli dojdzie do tego przypadkowo, to jak utrwalić swój przekaz w pamięci potencjalnych klientów?

Otrzymaj bezpłatną wycenę

Administratorem dobrowolnie przekazanych danych osobowych jest SDL Digital Solutions z siedzibą w Józefowie (96-315) nr 3. Podane dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia oferty. Pozostawienie danych oznacza zgodę na kontakt telefoniczny lub przesyłanie pod wskazany adres e-mail informacji handlowej administratora danych drogą elektroniczną. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podane dane nie będą udostępniane z wyjątkiem podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa. Informujemy, że Państwa zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wypełnienie formularza wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych dostępnego na stronie https://sdlds.pl/wycofanie-zgody-dane-osobowe. Informujemy, że nie jesteście Państwo profilowani. Państwa dane nie będą przekazywane ani udostępniane innym podmiotom.


E-mail marketing

Jako skuteczny przekaz marketingowy.

Analiza

E-mail marketing nie musi być tylko newsletterem. Należy pamiętać o tym, że najważniejsza jest komunikacja obustronna – kluczem do sukcesu jest dialog. Jeśli umieścimy w witrynie zakładkę z informacjami kontaktowymi, to kwestią czasu będzie odzew ze strony zainteresowanych klientów, partnerów biznesowych lub użytkowników szukających pomocy przy wybranym zagadnieniu. W ten sposób można powoli budować bazę adresową klientów, której jednak nie należy nadużywać, przechodząc do ofensywnej strategii nagminnego przesyłania wiadomości (spamu). Warto analizować pojedyncze zapytania, zainteresowanie odbiorców naszymi produktami/usługami, ich reakcję na pomoc czy aktywność w obrębie witryny. Poszczególne składowe w połączeniu z obserwacją rynku i zmieniających się trendów powinny dać wyraźny obraz ruchu i zainteresowania na stronie, co przełoży się na pozytywny odbiór w przypadku zdecydowania się na mailing. Traktujmy e-mail marketing jako formę komunikacji dwukierunkowej.

Strategia

W jaki sposób zainteresować przeciętnego Kowalskiego kampanią e-mail marketingową? Odpowiedź jest prosta i skomplikowana zarazem: należy zaoferować mu to, czego oczekuje, przechodząc na naszą witrynę. Jeśli decydujemy się na otworzenie sklepu internetowego ze sprzętem elektronicznym, to oprócz aktualnego towaru z najnowszą ofertą powinniśmy zwrócić uwagę na profesjonalną obsługę klienta, liczne promocje oraz atrakcyjny wygląd witryny – wszystkie te elementy stanowią spójną całość i zlekceważenie nawet pozornie nieistotnego elementu może wpłynąć negatywnie na pierwsze wrażenie. W rezultacie możemy stracić nie tylko szansę na zakup, ale i powrót na naszą stronę. Istotne jest zatem pierwsze wrażenie i profesjonalne podejście od samego początku prowadzenia działalności. Jeśli nie wszystkie elementy ze sobą współgrają, warto poczekać z rozpoczęciem kampanii e-mail marketingowej.

Wdrożenie

Rozpoczynając kampanię e-mail marketingową, należy pamiętać, aby nie ograniczać się wyłącznie do wysyłania fachowo skonstruowanych przekazów. Jak już wspomniano, otwierając się na kontakt z użytkownikiem, należy pamiętać o regularnym odpowiadaniu. Prowadząc sklep internetowy oferujący sprzęt elektroniczny, trzeba liczyć się z pytaniami o dostępność towaru, możliwość obniżki cen, termin dostawy, rodzaj wysyłki, zaksięgowanie zapłaty za towar/usługę, reklamacje czy specyfikację techniczną w przypadku klientów nieobeznanych z tematem. Wymaga to oczywiście czasu, ale jeśli wykażemy się cierpliwością, rzetelną obsługą oraz błyskawicznym działaniem, to nasze starania zostaną docenione. Obok newsletteru niemały udział w budowaniu sukcesu ma tutaj marketing szeptany, a więc przekazywanie przez internautów pozytywnych opinii o jakości naszych usług. Nic tak nie przekonuje do skorzystania z usług danej firmy jak rekomendacja zaufanej lub bliskiej nam osoby. Należy dodać, że obok kampanii e-mail marketingowej przydatne mogą okazać się dodatkowe kanały komunikacyjne. Firmowy blog, fanpage w serwisie społecznościowym czy możliwość zostawienia komentarza lub opinii o produkcie wzmocni komunikację obustronną, co jest szczególnie istotne w fazie rozwoju mailingu, kiedy dopiero rozpoczynamy budowanie bazy adresowej.